Skontaktuj się z nami: 731 171 502 lub 61 6662 732
{*
Subiekt GT: Nowoczesny i przyjazny dla użytkownika system sprzedaży z obsługą magazynów
Pobierz InsERT nexo
*}

Dziesięć zasad które pomogą osiągnąć sukces przy wprowadzaniu CRM

Właściwe wdrożenie i stosowanie właściwego zarządzania, systemem CRM będzie przynosić  znaczące korzyści dla Twojej firmy. To pomoże zarządzać danymi, prowadzić kampanie marketingowe, usprawni procesy sprzedaży, zapobiegnie przejściu klientów do konkurencji i zwróci uwagę na nowe możliwości. Podniesie także jakość obsługi klientów i ułatwi wiele procesów pomiędzy działami firmy jak np. sprzedaży i marketingu. Aby jednak zapewnić sukces przy wdrożeniu CRM należy pamiętać o:

  • analizie wyboru oprogramowania CRM, dokładnie rozważyć cele jakie chcemy osiągnąć po wdrożeniu oraz KPI
  • wyborze takiego partnera do wdrożenia, który zapewni pełen zakres usług, ma więcej niż jedną opcję oprogramowania CRM i może wykazać zdolność do wdrożenia systemu CRM szybko, przy minimalnym zakłóceniu bieżącej działalności firmy
  • wybierając firmę do wdrożenia sprawdź jej dotychczasowe  doświadczenie (zapytaj o tzw. "case study”) tak aby wskazywało zrozumienie Twoich wymagań biznesowych i było w stanie przełożyć się na korzyści biznesowe
  • CRM to tylko oprogramowanie i bez względu na wielkość projektu ważne jest przekonanie pracowników do udziału w projekcie oraz zachowanie procedur wdrożenia
  • przy wdrożeniu należy pracować według metodologii zarządzania projektami CRM
  • przeznaczając czas pracowników dla realizacji projektu określić przy pomocy firmy wdrożeniowej budżet i czas  jaki będzie do tego potrzebny
  • przy wdrożeniu systemu ważna jest komunikacja wewnętrzna pomiędzy pracownikami; poprawne relacje międzyludzkie to ważne ogniwo sukcesu 
  • upewnij się, że pracownicy po przeszkoleniu  rozumieją i widzą korzyści z wdrożenia CRM
  • monitoruj CRM pod kątem funkcjonalności, zwłaszcza jeśli dokonujesz jakiś zmian biznesowych
  • po wprowadzeniu zmian nie zapomnij zaktualizować dokumentację, procesy i procedury w celu uwzględnienia zmian w CRM

Oprogramowanie CRM jak każda inna technologia w dzisiejszych czasach podlega ciągłej ewolucji. Pojawiają się nowe etapy rozwoju jak w przypadku Socjalnego CRM, albo oferowania na zasadzie środowiska „cloud” lub też wysoce zintegrowanych rozwiązań tzw. xRM ( gdzie x znaczy „cokolwiek” – bo zastosowanie nie ma już nic wspólnego z obsługą tylko klientów). Dodajmy do tego jeszcze wzrost ilości przetwarzanych danych, a wszystko to razem przekłada się na jeszcze większe zintegrowanie z wszystkimi działami Twojej firmy oraz na większą kompleksowość  projektów CRM. Ale pomimo nieustającego rozwoju technologii większość jeśli nie wszystkie z powyższych punktów są aktualne dla najnowszych zastosowań konceptu CRM.

 

 

 

 


ITM Technologie Informatyczneon Google+