Jak długo trwa wdrożenie systemu CRM?
Jest to jedno z zasadniczych pytań jakie pojawiają się kiedy firmy decydują się na podjęcie rozważań o wdrożeniu oprogramowania CRM. Aby zapewnić sobie realne ramy czasowe realizacji wdrożenia należy w początkowej fazie analizy oprogramowania CRM uświadomić sobie zarys oczekiwań firmy jakich spodziewa się osiągnąć podczas wdrożenia. Warto swoje oczekiwania skonsultować ze specjalistami, którzy są w stanie pomóc ocenić jak złożony jest projekt w zależności od celów, zasobów ludzkich, rodzaju działalności, używanego oprogramowania. W ten sposób przybliży to do określenia realnego terminu i unikania odpowiedzi typu ‘’to zależy‘’.
Jednak bez względu na stopień złożoności projektu CRM należy również pamiętać o zdefiniowaniu harmonogramu projektu, który powinien zawierać takie czynniki jak :
- Analiza wymagań biznesowych, wewnętrznych procesów, celów projektu oraz zakres projektu CRM
- Konfiguracja i dostosowanie oprogramowania
- Instalacja oprogramowania
- Proces aktualizowania danych i formatowanie danych
- Importowanie danych
- Testowanie systemu
- Szkolenie Administratora
- Szkolenia użytkowników
- Opracowanie dokumentacji
- Opinie systemowe
Nie każdy projekt CRM będzie obejmować wszystkie powyższe punkty, ale należy brać pod uwagę wiele z nich, ponieważ będą one miały wpływ na czas trwania projektu. Kolejnym istotnym czynnikiem, który może mieć wpływ są osoby związane z projektem jak kierownicy projektu, administratorzy, użytkownicy końcowi. Dla wielu z nich będzie to przełomowa zmiana w działaniu i dostępie do zasobów wewnętrznych firmy i wsparcia w skutecznym zarządzaniu relacjami z klientami. W każdym razie ich zaangażowanie będzie miało wpływ na realizację wdrożenia na każdym etapie.
Wybór metodologii z jakiej będziemy korzystać to kolejny ważny element, który może się przyczynić do skrócenie czasu realizacji projektu. Gdy znasz swoje wymagania i wiesz, że rozwiązania takie jak Gestor GT firmy InsERT, Microsoft Dynamics CRM lub CRM Sage to solidne i sprawdzone narzędzia w swojej kategorii, które spełnią Twoje wymagania. Każdy z tych systemów dysponuje znacząco rozwiniętymi działami sprzedaży, marketingu i wielorakimi możliwościami obsługi klienta oraz dobrze integruje się z programem Outlook ponadto dysponuje możliwością umiejscowienia na lokalnych serwerach bądź w chmurze. Wybór lokalizacji systemu z uwagi na czas wdrożenia lepiej jest skonsultować ze specjalistami ponieważ w zależności od stopnia złożoności projektu konfiguracja może to potrwać od 2 tygodni do kilku miesięcy.
Jeśli dokonałeś już wyboru systemu CMR i znasz swoje potrzeby to i tak lepiej porozmawiać ze specjalistami z ITM. Wraz z Tobą prześledzimy wszystkie etapy i opcje projektu abyś w ten sposób poznał realny czas wdrożenia. Zapraszamy do współpracy i kontaktu z ITM.